... och för Bästa Årsredovisning, tillsammans med byrån Solberg Kommunikation: "För en välgjord, personlig och varm årsöversikt med utmärkt identitet och bra responsivitet."
– Publishingpriset är en erkänd kvalitetsstämpel och vi är otroligt stolta över årets framtidsrapport. Ämnet AI och hur man bygger relationer till kunder i ett nytt Kommunikationsuniversum är högaktuellt. Extra kul att vår rapport har AI genererade bilder samt lyssning. Jag vill även rikta ett stort varmt tack till kärnteamet på ICA: Lieselott Liljevik, Mikaela Kaplan, Jenny Svederman och Anna Rosman, säger Ann-Katrin Tottie, ansvarig för Framtidsrapporten.
Frans Benson, IR direktör och ansvarig för ICAs årsrapport 2022.
– Jättekul att årsöversikten prisas på detta sätt. Vi tog nya tag förra året och hittade en bra mix mellan känsla och innehåll tycker jag. Uppenbarligen höll flera med. Stort tack till hela teamet som fick ihop det hela!
Publishingspriset, som egentligen består av flera priser inom kategorierna annons, digital produktion, print och på webben, delas ut årligen, sedan 1990.
Läs ICAs Framtidsrapport Kommunikationsskiftet ›
Läs ICA Gruppens årsrapport 2022 ›
På bild: Lieselott Liljevik och Mikaela Kaplan från ICA tog emot statyetten tillsammans med Jonas Berg och Andre Hindersson från designbyrån Silver.
Andra byråer som var med och gjorde det möjligt: IAMAI och Charlotte Mattfolk, G-W Studios, Makeriet, Johans Tesch projektledare.