E-handeln har vuxit mycket genom åren, särskilt i samband med pandemin som skapade nya behov och möjligheter att kunna möta kunder i deras vardag. Apotek Hjärtats e-handel växte från fem medarbetare till 200 medarbetare.
- Desto större medarbetarstyrka desto viktigare blev det att ha god framförhållning och en tydlig plan om hur vi skapar den bästa upplevelsen för våra kunder, säger Nadia Godocito.
Automatisering och förbättrad arbetsmiljö
Apotek Hjärtat har gått från att plocka varor med papper och penna till att automatisera delar av plockprocessen genom packautomation och nu robotautomation.
- Det här är en tydlig förändring där god kommunikation varit nyckeln till en bra övergång. Det var nödvändigt för att möta kunders behov och även för att skapa en bättre arbetsmiljö för våra medarbetare.
Förändrade kundförväntningar
Kundfokus har alltid varit viktigt för Apotek Hjärtat, men kundernas förväntningar har förändrats genom åren.
- Idag ställer de mycket högre krav på korta leveranstider samtidigt som dagens kunder också vill ha ett miljövänligt leveranssätt, säger Nadia.
En personlig resa av utveckling
Nadia Godocito har haft förmånen att vara med på hela resan, från dag ett när hon började som varuansvarig farmaceut. Idag är hon avdelningschef och beskriver det som en givande resa att ha följt e-handels utveckling genom åren.
- Jag är stolt över att få ha varit så inblandad i vår utveckling, både gällande arbetssätt men även kring systemutveckling. Jag ser fram emot vad de kommande 10 åren kommer bjuda på, avslutar Nadia.