För att externa artiklar ska kunna säljas online ligger ansvaret hos leverantören att först göra dem säljbara.
Det görs antigen via Validoo eller ICA:s egna leverantörstjänst.
Vid beställning ansvarar leverantören för godkända produktbilder. (för närvarande erbjuder vi ingen fototjänst)
Bildkraven kan du ladda ned genom att klicka här ›
• Är era artiklar upplagda i Validoo Q-lab (med ett OK), skriv detta i svarsmejlet till oss. Bifoga vilka EAN artiklarna har.
• Är ni på väg att ladda upp artiklar/bilder till Validoo, skriv detta i svarsmejlet till oss.
• Bifoga annars bilderna samt varudeklaration till oss, antingen via mejl eller via Wetransfer. Bilderna skall döpas enligt EAN-nummer utan andra tecken eller mellanrum.
Med varudeklaration menas: innehållsförteckning, näringsvärden och eventuella miljömärkningar.
Vänligen fyll i beställningsdokumentet, fyll i den enligt instruktionerna och returnera den till oss.
Det går såklart också bra att mejla oss vid frågor.
Mejla in din förfrågan till oss på support.ehandel@ica.se
ICA Online bestämmer inte sortimentet för butikernas webshoppar. Butikerna själva bestämmer sitt online sortiment, efter att vi har bearbetat och godkänt era artiklar.
Har ni frågor gällande leveranser till butikerna ställer ni dessa till orderportal@ica.se.
Beroende på hur många artiklar du vill lägga upp, så justeras även priset. Prisstegen presenteras nedanför, och dessa motsvarar en hantering som innefattar en process från fysisk vara till en digital upplaga.
• 1-19 artiklar 695:-/artikel
• 20-49 artiklar 595:-/artikel
• 50 artiklar, eller fler 495:-/artikel
Hör gärna av dig till oss här om du har några frågor
ICA Gruppen använder cookies för att webbplatsen ska fungera. De används också för att förbättra din upplevelse och följa upp hur webbplatsen används.
Mer om cookies på ICA Gruppen.
ICA Gruppen använder cookies för att webbplatsen ska fungera. De används också för att förbättra din upplevelse och följa upp hur webbplatsen används. Mer om cookies på ICA Gruppen.