Hjärtats Kundkontakt har de mest generösa öppettiderna i branschen, och är den enda kundtjänst som håller öppet på lördagar. Kundkontakt har nu öppet alla helgfria vardagar klockan 8.00 – 20.00 och lördagar 9.00 –14.00.
Årligen har Hjärtats Kundkontakt cirka 450 000 kontakter med apotekskunder. Telefonerna
formligen glöder av omkring 2 000 samtal varje dag. E-posten och chatten går också varma hos Kundkontakt på Supportkontoret i Solna.
Apotekskunderna vill ha hjälp med råd kring produkter och läkemedel men också svar på
frågor om Hjärtats apotek, till exempel öppettider. Hos Kundkontakten kan man även boka sitt läkemedel när man kollat att det finns inne via appen eller hemsidan. De vanligaste frågorna och svaren finns på hemsidan som besöks av drygt 2,3 miljoner människor årligen.
Det händer mycket på Hjärtat nu, inte minst i och inför den kommande lanseringen av e-handeln. Allt nytt väcker både nyfikenhet och frågor hos många kunder som hör av sig till Kundkontakt. Dialogen med kunderna är viktig återkoppling för att fånga upp behov och värdefull i den fortsatta utvecklingen av service och kunderbjudande.
Hjärtats Kundkontakt kom på andra plats efter Telenors kundtjänst när branschtidningen Market i höstas genomförde en stor undersökning bland 131 svenska detaljhandelskedjor.
Kundkontakt har telefonnummer: 0771-405 405.
För mer information kontakta:
Erika Burlin Hellman, Presschef
Telefon 0705-19 49 80, erika.burlin.hellman@apotekhjartat.se
Apotek Hjärtat
Apotek Hjärtat vill ge varje kund bättre hälsa och välbefinnande genom ett personligt bemötande, ett brett sortiment och utökade tjänster. Apotek Hjärtat är Sveriges största privata apoteksaktör med över 300 apotek runt om i landet. Omsättningen är cirka 9 miljarder kronor.