Från mitten av september och under oktober byter ICA färg på förpackningarna på utvalda produkter till rosa för att stödja Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. För att göra det ännu enklare för ICAs kunder att vara med och bidra till cancerforskningen har ICA i år fördubblat antalet rosa varor till närmare 100 produkter, jämfört med i fjol. I årets rosa sortiment finns allt från grönsaker, bär, frukt, fisk, kyckling och vegetariskt till utvalda produkter för hem och kök.
– Vi på ICA är oerhört stolta över att vara huvudpartner till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. Med vår satsning på hälsa och vårt engagemang i Rosa Bandet-kampanjen vill vi inspirera till hälsosamma vanor. För oss är det en självklarhet att bidra på det sätt vi kan för att underlätta för våra kunder att vara med och göra skillnad. Genom att köpa ICAs rosa produkter är du på ett enkelt sätt med och tar fajten mot cancer tillsammans med ICA, säger Anders Svensson, vd ICA Sverige.
Årets rosa sortimentet finns till försäljning i ICA-butiker från och med den 11 september och för varje produkt går mellan 50 öre och 10 kronor oavkortat till Cancerfonden och svensk cancerforskning. För mer information om årets rosa varor se bifogad produktfakta.
Under 2016 samlade ICA och ICAs kunder in 48 miljoner kronor till svensk cancerforskning via Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj, genom rosa varor, rosa band och andra insamlingskanaler.
Om Cancerfonden och Rosa Bandet-kampanjen
1 av 3 personer får cancer men alla drabbas. Syftet med Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj är att finansiera forskning, sprida kunskap om cancerprevention samt bedriva påverkansarbete.
ICA har stöttat Cancerfonden sedan 1950-talet och Rosa Bandet-kampanjen sedan starten 2003.
För mer information
ICAs presstjänst, telefon: 010 422 52 52